.

Happy family

Followers

love...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 25, 2011

KUIH KOCI PULUT HITAM

Bahan2:-
1 peket tepung pulut
3 s/b tepung pulut hitam
Air secukupnya
Daun pisang secukupnya
Minyak (utk disapu pd daun pisang)

Untuk inti:
1 biji kelapa (yg muda sikit)-parut
1 cawan gula merah (mama guna gula melaka)
1/2 cawan gula pasir
1 helai daun pandan

Cara;

Bancuh tepung dengan air hingga jadi doh.

Utk inti:
Masak gula merah + gula pasir + daun pandan
Biar mendidih
Masukkan kelapa parut
Masak hingga kering.

Bungkus kuih dgn daun pisang dan kukus 1/2 jam atau sehingga masak.
(Sapu minyak terlebih dahulu pada daun pisang)


 SELAMAT MENCUBA.



13 comments:

sha a.s said...

Sha suke kuih koci...

noorsafone said...

Sha as
oh ya ke...nanti sha cuba ya senang je...thanks Sha selalu komen mama Noor,semangat jadi nya..

Piasara said...

"eh,cantik lak warna dia kak..sy kalau buat nampak hitam sikit...mcm gelap jer..haaa..buat pun sthn sekali jer kak.."

cik cek said...

MamaNoor...

Suka makan kuih koci...tapi tak berapa rajin nak buat he he he...nak2 kalau intinya kelapa campur ngan durian...fuhhh....sedapnya kan...:)

nuwairani ismail said...

dah lama x makan kuih tradisional ni.kalau di sabah semua benda kuih nk kene kita buat sendiri.susah nk jumpa kuih2 mcm ni.

Nazrah Bakery & Dunia Kuih said...

Mama...suka nye koci pulut hitam..tapi ari tu cari tepung nya tak der

noorsafone said...

Piasara
agaknya..tepung pulut tu terlebih tak...kalau banyak pun ,,nanti kuih tu akan jadi keras.

Cik Cek
oh inti durian ya...ermm sedapkan..durian akak pulak dh abis

Nuwairani
oh ye ke...dtg umah mama...hehehe

Nazrah

nanti cari tepung pulur itam tu ya...

Anonymous said...

sedapnya..kat mane nk beli tpg pulut hitam tu ye..cari kt giant takde plak..tq

Sari Yusa Ibrahim said...

mama, sy suka mkn, 10 ketul pun bleh telan, hehe

Nur Hawa Mohd Zin said...

suka...kalu inti kelapa...nyummy...

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

sedapnyer mama kuih koci........ lama tak buat kuih koci... suka betul kuih ni tak kira koci apa pun semua sy suka..

noorsafone said...

Anonymous
Ari tu akak beli kt giant ada je...kt kdai runcit pun ada..

Sari yusa
Sama lah dengan mama..lagi2 mkn masa panas2 kan..

Hawa
memang la kuih koci inti kelapa...ada bubuh inti lain ke?

Madiha
Oh ye ke,nanti mama buat kuih koci labu pulak ya,jgn lupa singgah umah ya...

niey_muhaini said...

Salam mama Noor..

sedapnya kuih koci ni..kegemaran sy sejak dr kecil lg ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..

_