.

Happy family

Followers

love...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 12, 2011

TELUR KUKUS SRI RAMPAI


Assalamualaikum.
Selalu telur kita buat telur dadar ataupun goreng telur mata kerbau je kan,kali ni resepi dari Nor@ Secubit garam berlainan pula,dikukus..jom layan resepinya....sedap..
Resepi asal : Chef Arm @ Try Masak.
Sumber : Nor 67 @ Secubit Garam.

Bahan2:-
Mama ikut resepi Nor yg buat 1/2 dari bahan asal.

3 biji telur (mama guna 4 biji telur dpt 7 acuan kecil tu)
1 biji bawang besar - didadukan
1 biji cili merah - hiris
1 biji tomato - hiris (mama potong dadu)
1 tangkai daun bawang + daun sup
Garam secukup rasa
1/2 s/t gula
2 s/b minyak masak
!/2 daging ayam yg dicincang ( Nor tambah)

Cara2

Masukkan semua bahan kedalam telur yg telah dipukul dan gaulkan semua bahan hingga sebati
Masukkan kedalam acuan yg disukai.
Sapukan minyak pada acuan (Nor sapu butter) dan kukus.
*Nor lebihkan masa mengukus kpd 10 minit sebab ada tambahan isi ayam dalam tu..
Hidangkan panas-panas dgn nasi putih.

Sebelum dikukus.....


Selepas dikukus....


Sedap dimakan sos cili kegemaran anda..


Untuk hidangan tengahari...jemput makan

S E L A M A T M E N C U B A!

13 comments:

ibundo said...

kpah dah penah cuba dah ni. memang sedap.
Noor, piring tu piring omak ke tu haha..
bukan apa, aruah mak kpah banyak piring dan pinggan macam tu. Banyak gak yang dah kpah angkut bawak balik bangi. Kalau kat kampung pun berabuk dalam lemari.

noorsafone said...

Kakpah
tau yo pinggah ese tu pinggah arwah omak...memang boto..angkut bw balik umah...antik tu,org cari2 pinggan ni...kito dh lamo ada kan..sodap tolo tu,resepi sihat..takdo minyak.

Piasara said...

"ada kelainan dari biasa..boleh cuba ni.."

...sWeeT uMi... said...

wahhh sedap nye...tgk yg dah bersos tu lg terliur....nak try lah (^_^)
salam kenal ye

Nieza said...

sedapnya kak, menarik resepi ni...harus dicuba nanti..:)

Diana @ Melley Mey said...

mamaa... wah comelnyaaa.. mmg menarik resipi nie ... suka tgk... comel2!

Nur Hawa Mohd Zin said...

eh tak pernah buah...wah menu khasiat sebab kukus :)

K.Nor said...

tak perasan k.noor buat telur ni.. dah banyak hari miss BW.. sibuk ntah apa2 la nor ni.. sedap kan telur ni k.noor.. moist jer

noorsafone said...

iasara
nanti try ya.

noorsafone said...

Sweet Umi
ok..try lah.

noorsafone said...

Nieza
harus...harus...try la

noorsafone said...

Diana@melley Mey
resepi yg sihat...kukus je...no oil...

noorsafone said...

Hawa
memang menu sihat...takde minyak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..

_