.

Happy family

Followers

love...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 6, 2011

AIR NENAS KOKTAIL


Assalamualaikum.
Air ce teka....ce teka...dh jadi dah...sedap buat penghilang dahaga...sesuai juga utk bulan puasa yg akan menjelang..Terimakasih Nor...buat air yg sedap2 lagi ya,nanti boleh share...
Sumber: Nor@ SECUBIT GARAM.

Bahan2:-

1 biji nenas (K.Noor potong dadu)
5 cawan gula
2.5iter air
3 helai daun pandan
Sedikit pewarna kuning

Campur semua bahan kecuali pewarna
Masak hingga mendidih
Masukkan pewarna dan masak lagi hingga sedikit pekat dan nenas menjadi lembut
Biarkan sejuk
Bila nak minum,masukkan sebahagiaan air gula dan nenas kedalam jug.
Masukkan air masak & ketulan ais
Rasalah kemanisan air mengikut selera masing.
Sedia untuk dinikmati.

Setelah direbus...

Segelas air nenas koktail penghilang dahaga...


Jemput minum.......

S E L A M A T M E N C U B A!

12 comments:

Anaa said...

salam...
nampak sungguh segar kan air nenas nih.. tetiba lak rasa terliur.. heheh..cuma tak leh boh ais le, sebab rata2 kat umah tu ada asma..:(

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

sedapnyerrrrrrrrrrr..terliurlahhhhhhhhh

nur easy said...

rasa segar lak tgk air ni..;)

YANA SHAIFUL said...

Salam mama..

sejuk je tekak air nii..best nii bt bebuka jap lg..:-)

noorsafone said...

anna
kalau tak letak ais...kurang segar la sikit,tp sedap jugak

noorsafone said...

Baby (mama Amana...
sedap...cubalah

noorsafone said...

nur easy
memang segar

noorsafone said...

Yana Shaiful
Wslam...memang segar buat berbuka..
Selamat Berbuka..

anymz said...

masa tengah haus tgk air ni memang terliur boto..tak nak tengok lah maso bulan poso nanti..hehe

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum mama...
sedapnya air nie mama... kalau d minum sejuk2 nie mmg best nie... tmbh lg minum masa berbuka puasa kan mama...

kakchik@ella said...

wahhh .. nk cuba lah camni, mcm sedap jer.

K.Nor said...

sori k.noor.. flight delay.. hehe.. mekasih sudi try air nenas koktail ni.. nanti bulan puasa lagi syok layan kan.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..

_