.

Happy family

Followers

love...

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Saturday, July 2, 2011

KERENAH SIBONGSU MAMA MEMASAK


Assalamualaikum.
Hari ini 2 hb Julai 2011 (Sabtu) semua sekolah2 mengadakan Larian 1 malaysia,tidak terkecuali sekolah di tempat anak mama yg bongsu belajar.Masa balik sekolah hari jumaat lepas,tak sabar nak bagitau mama sekolah dia nk mengadakan pertandingan memasak,sempena Larian 1 malaysia tulah...mama berkata dalam hati boleh ke si bongsu ni nak memasak,yg mama tau si bongsu ni suka mengemas,pantang umah bersepah..suka mengemas.Yang suka memasak anak mama yg no 2 (Angah Syeera).Yg sulung pulak suka menjahit (buat felt craft).Tapi tengok pada semangat yg ditunjukkan,mama pun bg lah semangat....Ok nanti mama ajar...
Lepas tu mama tanya apa menu yg nk dimasak? si bongsu kata (Nana) resepi dr ikan,sejenis sayur & pencuci mulut...apa pulak resepi nk dimasak...fikir punya fikir,idea pun timbul
1.Asam tempoyak ikan parang
2.kerabu taugeh+ pucuk paku & kerang
3.Puding Kristal Mangga (Nor@ Secubit Garam)
Sebenarnya mama baru je buat puding tu 2 hari yg lepas ,terus lah dia suruh mama buatkan,tapi puding tu boleh disiapkan dirumah,resepi ikan & sayur tu je perlu disiapkan disekolah...kalau dh disiapkan dirumah,bukan hasil air tangan dialah,hasiltangan mama,cuma suruh dia hias2 apa yg patut je bila sampai disekolah...
Memang berbaloilah apa yg mama ajarkan dapatlah tempat PERTAMA (JOHAN) dari 12 kumpulan yg bertanding.Juri2 nya terdiri dari guru2 disekolahnya.

DISINI MAMA INGIN MENGUCAPKAN JUTAAN TERIMAKASIH BUAT NOR@SECUBIT GARAM yg telah berkongsi resepi yg sedap ni.TERIMAKASIH NOR.!!!!!


Begitu tekun menyusun atur hiasan atas meja....

Senyum seorang JUARA...haha..lepas ni mama ada pembantu chef kt umah
sebab dh pandai memasak...tak payah la mama masak lagi.

Ini puding yg mama buat 3 hari lepas

Ini yg dibawa kesekolah,mama pesan letak mangga kt tepi2 tu sikit2je,
sekali diletaknya dgn banyak sekali potongan mangga kiub tu...sabor je lah...


Disebelah kiri Kerabu taugeh + pucuk paku & kerang
Disebelah kakan Asam tempoyak ikan parang.
Bersama pembantunya...IKA...Terimakasih Ika,atas kerjasama yg diberikan
sebab kamu juga kumpulan kita mendapat johan.
TAHNIAH DARI MAMA...LOVE U.

22 comments:

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualikum mama...
wah comelnya anak dara mama nie.. tahniah juga dari diana untuk anak dara mama yg comel nie... pandai dia memasak ... ;) senang ler nanti mama kan... dah boleh bantu2 mama kat dapur...

K.Nor said...

wahh dah ada chef baru kat rumah ya k.noor.. alhamdulillah.. dpt tempat pertama ya. .. hehehe patut la menang, penuh puding tu dgn mangga.. heheheeh. seronok tengok org buat puding tu dan berjaya dlm pertandingan.. alhamdulillah... tumpang bangga tau k.noor.. tak sia2 post resipi tu :)

♫ mokwo® ♫ said...

nampaknye lepas nih mokwo nak kena belajar masak dari nur emyliana lah pulok!!hihi
tahniah!!!

anymz said...

wah,ikut jejak mama nya lah ni yo..tahniah lah pd anak akak tu yo..dapek adiah apo tu kak?..hehe

noorsafone said...

Diana@Melley Mey
Wsalam...boleh lah bantu2 kt dapur,tp yg suka memasak,anak dara yg no 2..angah.

noorsafone said...

Nor...anak mama kirim salam dan suruh sampaikan ucapan terimakasih pd auntie Nor..sebab share resepi yg best.

noorsafone said...

Mokwo
Thanks...rezeki katanya.

noorsafone said...

Anymz
Dapek la tupperware makanan..apo2 pun bersyukur la rezeki jgn ditolak kan.

ainnoraini said...

anak saye masuk acara larian jer...yg kecik tu tahun dua masuk mewarna...

senang la mamanye nnt dah ade yg tolong bantu kat dapur tu nnt ye..

Nur Hawa Mohd Zin said...

memang anak mama ni :)

sha a.s said...

So sweet anak dara mama..mama borek,anak dara rintik :-)

mama ainnurzariff said...

wah bestnye..mama dah dapat asistant pasni..tahniah ye anak mama yg comel ni...heheh...like mama like doter...

Che Mid said...

Salam, Tahniah buat anak dara bongsu.. pandai mama dia bagi resepi, simple tapi sedap..

noorsafone said...

Ainnoraini
Nurhawa
Sha a.s
Mama ainnurzarriff
Che Mid
Thanks semua ya...puas juga nak ajar sibongsu ni..tentang garam tu tak pandai nak agak2 lagi,tp ok lah rezeki berpihak pada diakan,,,alhamdulillah....

cik cek said...

mamaNoor...

Memang ada gaya chef....kemana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi...bakat dari mama noor la tu...masuk bertanding confirm jadi Juara....Tahniah ! utk anak bongsu mamaNoor...dan jugak mamanya...:)

noorsafone said...

Cik cek
terimakasih ya...tidak lah confirm.Ish2 cuma rezeki tu berpihak pada kami...nanti mama sampaikan salam cik cek pd sibongsu mama tu ya...

azi said...

Salam mama..
Bertuah mama ada anak dara pandai masak...macam mama dia...memang ada gaya chef..

noorsafone said...

Wsalam...hahaha..ada gaya ke?,baru2 nak belajar....yg suka masak angah dia,yg ni suka mengemas.

Cheq Sue said...

salam mama nor... tq ye selalu ke teratak buruk saya tu... salam kenal :)
** kat sekolah saya aritu lari aje...pastu sambung dengan penyerahan slip pertengahan tahun

noorsafone said...

Cheq Sue...thanks ya..singgah juga selalu di teratak buruk mama ya..salam kenal juga..

Kjee said...

tahniah Noor. Kjee baru perasan enetry ni. tahniah anak dara dara bongsu awak. lepas ni boleh ambil kurus culinary kat mana2 kolej. jadi chef besar gaji wooo.

Anonymous said...

[p]You're undoubtedly not really inside way of considerably totally genuinely perception chilly in the winter months weeks . Anyhow, the seat within of the period of your period entire of profusion with [url=http://uggsbootssaledeutschland.webstarts.com]ugg boots sale deutschland[/url] the degree . Para realizar su origen, estos zapatos tienen a menudo vea feo, pero ltimamente se han reconocido, e incluso ahora hay un buen tiro con la moda y las celebridades, tambin . [url=http://billiguggboots.webstarts.com]billig ugg boots[/url] co . They turned popular especially for the duration of World Wars . Zhang Bo, but soon to atone, but also a third, 11 points with a single brilliant performance over the first [url=http://billigugggermany.webstarts.com]billig ugg germany[/url] half . Most people hunt for discount UGG boots UK online . Related Articles - Ugg Boots Online, Ladies Shoes, Mens Shoes, UGG BOOTS UK, Discount ugg boots UK, genuine ugg boots on sale, ugg boots, Email this Article to a Friend! Receive Articles like this one direct to your email box!Subscribe for free today!.[/p][p]discount ugg bailey buttonWelcome to purchase ugg bailey key triplet grey on the internet, [url=http://uggbootsbillig.webstarts.com]ugg boots billig[/url] the reselling price can be reasonable . 6 . Jewellery watches [url=http://uggsbootsoutletde.webstarts.com]ugg boots outlet[/url] are just as original as each of your people who wear them . Girls constantly like with accessorize theirfast jeans or slim pants, or skirt plus coloured leggings with a cut pair of that [url=http://uggclassicshortde.webstarts.com]ugg classic short[/url] style . com/ Related Articles - The, Appearance, Of, Classic, Cheap, Ugg, Boots, Sale, Are, Perfect, Great, Email this Article to a Friend! Receive Articles like this one direct to your email box!Subscribe for free today! . The Knightsbridge qualities a slimmer, more contoured profile when [url=http://uggbootaustraliade.webstarts.com]ugg boots australia[/url] compared with Classic styles and qualities a multi-colored zipper that runs over the back again belonging while using the boot . I n t e n d e d f o r t h e u s , i t w o u l d a p p e a r w h i c h w i l l g i v i n g y o u r h a r d e a r n e d d o l l a r s o n t h e P r e m i u m s i n c o n t r a s t t o f a i l s o u t s i d e a n i n d i v i d u a l s c r e d i t a n d a l s o b a i l e y b u t t o n u g g b o o t s u k r i g h t m o n e y p e r s o n a l l o a n i s l i t e r a l l y h a r m f u l , e v e n [url=http://uggbootsaustralia.webstarts.com]ugg boots australia[/url] n o w t h i s P r e m i u m s d o e s n t c h e c k o u t t h e i t e m f o r t h i s r e a s o n , s o t h a t t h e y b y n o m e a n s w i l l c e r t a i n l y.[/p]



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..

_